gototopgototop
25.04.2018

Корисні посилання

Степанівський МНВК

 

Міністерство освіти і науки України

 

ІППО

 

КОСТЯНТИНІВСЬКЕ МІСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

Педагогічна преса

Останні коментарі

RSS
Печать PDF
+ 0
+ 0

Довідка щодо роботи психологічної служби

Міжшкільного навчально – виробничого комбінату трудового навчання та професійної орієнтації учнів 8-11 класів загальноосвітніх шкіл I- III ступенів міста Костянтинівка у 2016- 2017 навчальному році

 

У 2016 - 2017 навчальному році робота психологічної служби була спрямована на виконання плану роботи психологічної служби МНВК та наказу Управління освіти міської ради м.Костянтинівка № 267 від 07.09.2016р. “Про організацію роботи психологічної служби”. Роботу проводив практичний психолог Чайка О.В. Психологічний супровід навчально-виховного процесу виконувався за актуальними напрямками профорієнтаційної роботи з учнями 10-11 класів шкіл № 1, 3, 4, 5, 9, 15, 16, НВК, які навчаються в МНВК, а також з учнями 7, 8 та 9 класів загальноосвітніх шкіл міста Костянтинівки, з метою ранньої профорієнтації.

У відповідності до плану діяльності шкільного профорієнтаційного майданчика (згідно з наказом МіськУО №213 від 11.12.2014р.та наказу МНВК № 152 від 26.12.2014р.) практичний психолог систематизувала матеріали для роботи з учнями МНВК та шкіл міста в рамках профорієнтаційної програми для якісної організації супроводу навчального процесу комбінату.

Для покращення навчального процесу та виявлення проблемних ситуацій та їх усунення протягом жовтня з дітьми 10 класів було проведене анонімне анкетування. Участь взяли 69 учнів 10 класів, які відвідали заняття в МНВК в ці дні.

Половина з опитаних (51%) в цілому задоволена умовами навчального процесу, запропонованими адміністрацією МНВК.

За результатами анкетування виявлено:

У покращені навчального процесу виникли наступні пропозиції:

- більше занять з веб-дизайну;

- замінити стрічки на ДМ (2 пропозиції);

- більше занять з практики;

- підточити ножі в кабінеті кулінарії (3 пропозиції);

- придбати нове обладнання для роботи (5 пропозицій);

- майстер клас з приготування десертів кондитерських виробів;

- не влаштовує компетентність та манера викладання вчителя з першої медичної допомоги;

- є бажання більше працювати з проектами та за комп’ютером;

- більш цікавий матеріал на заняттях;

- занадто пізні уроки із захисту вітчизни та першої медичної допомоги;

З питання покращення організації суспільної діяльності були висловлені наступні пропозиції:

  • Футбольні змагання запропонувало 2 учні;

  • Проводити вікторини та конкурси (не обов’язково з подарунками);

  • Влаштувати флешмоб;

  • Влаштувати спортивні змагання забажали 2 учні;

  • Проводити різноманітні акції;

  • Влаштовувати візити візити до музею чи швейної майстерні;

З організації господарської частини в МНВК учнями були запропоновані такі зміни:

  • Багато пропозиції щодо покращення буфету, збільшення асортименту та появи готових порцій в асортименті (6 пропозицій);

  • За покращення умов у вбиральні та настачею мила, рушників і інших необхідних елементів, що мають бути у вбиральні висловилось 5 учнів;

  • Було висловлене побажання мати дзеркало на 2 поверсі та в кожному кабінеті мати чайник;

  • Бажання аби Wi-Fi працював на більш віддаленій відстані (3 пропозиції);

За питанням чи усі учні знаходять спільну мову з представниками інших шкіл жодних проблем чи конфліктних ситуацій не виникло;

Було також встановлено, що всі учні задоволені своїм вибором професії в МНВК та знаходять спільну мову з викладачем.

За питанням стосовно психологічної просвіти учнів виникло багато пропозицій, а саме:

  • Як покращити вміння знайомитись з новими людьми;

  • Майбутня професія, або як обирати професію;

  • Влаштувати соціально-психологічні опитування;

  • Сформувати правильну мотивацію на навчання;

  • Навчитись миритись із друзями та дівчиною;

  • Сформувати віру в себе;

  • Навчитись встоювати перед образою;

  • Як справлятись з життєвими труднощами;

  • Навчитись відмовляти людині;

  • Як налагоджувати стосунки з друзями та юдьми протилежної статі;

  • Як позбавитись сором’язливості;

  • Як уникати конфліктів з однокласниками;

  • Як порозумітись із батьками;

Таким чином, анкетування показало, що адаптація до професійного навчання в Міжшкільному навчально-виробничому комбінаті проходить позитивно і безконфліктно.

Організовано проведення психодіагностичної роботи з різними категоріями учнів.

Для виявлення здібностей та схильностей до професій освоюваних в учбовому закладі МНВК за 2016-2017 навчальний рік було продіагностовано 87 учнів МНВК та 482 учнів 7-9х класів загальноосвітніх шкіл № 1, 3, 4, 5, 9, 15, 16, НВК. Застосовувалися наступні методики:

Таблиця №1

Вид діяльності

Мета

Цільова аудиторія

Кількість учасників

1

Профорієнтаційний електронний тест «Magellano University»

Виявлення інтересів, здібностей, особистісних особливостей, з метою вибору напрямку подальшої освіти і працевлаштування

учні МНВК

за спеціальність

Секретар керівника, Продавець продовольчих товарів,Швачка,Кулінар.

87

15.

МетодикаДДО Є.Клімова.

Визначення професійних інтересів учнів,схильності до виконання певних видів трудової діяльності

учні 7-8

класів

288

16.

Методика оцінки професійних інтересів і здібностей. Тест Соломіна І.Л.

Визначення професійної спрямованості особистості до певної сфери діяльності

9 класів

194

 

Всі учні ознайомлені з результатами діагностики, а також вони мали змогу отримати рекомендації в усній формі стосовно отриманих результатів та можливих шляхів подальшого саморозвитку та виправлення власних небажаних рис характеру.

Продовжено роботу в напрямку інформування учнів про актуальні проблеми сучасності через стенд «Кабінет психолога» та інтернет мережу.

Протягом першого семестру 2016 навчального року було розміщено інформацію в інтернетмережі за темами: «Профілактика суїцидальної поведінки», «Шкільний булінг. Як боротись із дитячим насиллям», «Ваша дитина досягла підліткового віку. Що необхідно знати батькам», «Небезпечні оман батьків, щодо здоров’я дитини»та інше.

Інформація підбиралась з урахуванням індивідуальних побажань та пропозицій учнів.

10 листопада відбулась зустріч учнів зі співробітниками МНС з метою профілактичної бесіди про небезпеку контакту з вибуховими пристроями, призначеними для військових дій.

1 грудня та 2 грудня 2016 р. лекція із відео-презентацією представника ДОБФ «Оберіг» присвячена Дню толерантності до людей із СНІД та пропаганді здорового способу життя.

Продовжуючи залучення інноваційних технологій у профорієнтаційну роботу з учнями МНВК було протестовано 87 майбутніх абітурієнтів в електронній версії методики «Magellano University». Усі учні ознайомлені з результатами тестування, та переадресували іх на власні електронні пошти для детального розгляду разом із батьками.

Протягом 2016-2017 навчального року було проведено ранню профорієнтаційну роботу з учнями 7-9х класів загальноосвітніх шкіл № 1, 3, 4, 5, 9, 15, 16, НВК.

Мета: рання профорієнтація, професійне самовизначення, підвищення інформативного рівня щодо роботи МНВК та професій представлених на його базі.

З метою визначення професійних нахилів учнів на базі шкіл міста було проведено анкетування та діагностика за методикою «Диференціально-діагностичний опитувальник» (ДДО) Е.Клімова та методика та Методика оцінки професійних інтересів і здібностей. Тест Соломіна І.Л.

Аналіз анкетування та діагностики у 9 класах показав наступне:

Із загальної кількості опитаних учнів (194) продовжити навчання в 10 класі збираються 128 учня, 51 учень бажає продовжити навчання у інших навчальних закладах, 15 не визначились.

За даними методики Методика оцінки професійних інтересів і здібностей. Тест Соломіна І.Л. професійний вибір опитаних учнів 9 класів є наступним:

15,7 % учнів вибрали професії сфери «Людина – художній образ» (швачка, кравець, кухар, штукатур).

55,6% учнів обрали професії сфери «Людина – техніка» (автослюсар, водій автотранспортного засобу) .

8% учнів обрали професії сфери «Людина – знакова система» (секретар керівника, оператор комп’ютерного набору, економіст).

19% учнів вибрали професії сфери «Людина – людина» (продавець продовольчих товарів).

7,5% учнів вибрали професії сфери «Людина – природа» (не представлені в МНВК).

За даними методики (ДДО) Е.Клімова професійний вибір опитаних учнів 7-8 класів є наступним:

32 % учнів вибрали професії сфери «Людина – художній образ» (швачка, кравець, кухар, штукатур).

22,7 % учнів обрали професії сфери «Людина – техніка» (автослюсар, водій автотранспортного засобу) .

15,7 % учня обрали професії сфери «Людина – знакова система» (секретар керівника, оператор комп’ютерного набору, економіст).

22,25 % учня вибрали професії сфери «Людина – людина» (продавець продовольчих товарів).

23,83 % учнів вибрали професії сфери «Людина – природа» (не представлені в МНВК).

За даними анкетування, опитані віддають перевагу наступним професіям, представленим в МНВК:

  1. 52 учнів вибрали професію «Водій автотранспортних засобів», що складає 40,6 %

  2. 9 учнів вибрали професію «Секретар керівника», що складає 7 %;

  3. 11 учнів вибрали професію «Оператор комп'ютерного набору», що складає 8,5 %;

  4. 5 учнів вибрали професію «Швачка. Кравець», що складає 3,9 %;

  5. 3 учнів вибрали професію «Продавець продовольчих товарів», що складає 2,3 %;

  6. 29 учня вибрали професію «Кухар», що складає 22,7 %;

  7. 6 учнів вибрали професію «Економіст», що складає 4,7 %;

  8. 3 учнів вибрали професію «Автослюсар», що складає 2,3 %;

  9. 6 учнів вибрали професію «Штукатур», що складає 4,7 %;

  10. 4 вибрали професію «Манікюрник», що складає 3,1 %

Таким чином, переважним у виборі бажаної професійної діяльності учнів 9 класів відвіданих шкіл, згідно методики оцінки професійних інтересів і здібностей. Тест Соломіна І.Л., є прагнення обрати професію системи «людина – людина», «людина-техніка» та «людина – художній образ», що є сприятливим для освоєння професій «Продавець», «Швачка», «Кухар», «Водій», «Автослюсар» представлених в МНВК.

Анкетування показало, що більшість дітей бажають освоїти професію «Водій автотранспортних засобів», а також професію «Кухар». Найнижчий рівень зацікавленості було встановлено по відношенню до спеціальностей: «Оператор КН» 8,5 %, «Секретар керівника» 7 %, «Продавець продовольчих товарів», «Автослюсар», «Швачка-Кравець» , «Штукатур» та «Манікюрник» мають найнижчі показники.

Причиною низько запотребованості цими спеціальностями може бути недостатній рівень обізнаності учнів к шляхах самореалізації в цих сферах, як майбутніх працівників та упереджене ставлення щодо не престижності даних професій. Таким чином виникає необхідність створити якомога більше заходів, щодо подолання цих проблем.

Для підвищення рівня зацікавленості учнями навчанням та професіями, проведена екскурсія для учнів 9х класів на базі МНВК. Учні мали змогу здобути більш інформації щодо роботи навчально-виробничого комбінату та задати виникаючі питання.

Після проведенної профорієнтаційної роботи у 7-9 класах, можна зробити висновок, що школярі розширили свої знання щодо різноманітних професій, та шляхах їх придбання. Навчилися співвідносити себе і свої особисті риси характеру з професіями. Розвинули навички комунікативності та самопрезентації та отримали багато нової інформації щодо роботи МНВК, представлених професій, переваг та перспектив після навчання у навчально-виробничому комбінаті.

З метою естетичного та творчого виховання учнів 10 - 11 класів, що навчаються в Міжшкільному навчально – виробничому комбінаті трудового навчання та професійної орієнтації учнів 8-11 класів загальноосвітніх шкіл I- III ступенів міста Костянтинівка було проведено багато святкових вечорів та цікавих заходів, які сприяли формуванню та презентації певних особистісних рис характеру та вираженню внутрішнього світу і індивідуальності кожної дитини.

7 листопада відбувся святковий вечір «Наша група» де діти мали змогу презентувати себе та свою професію, яку вони обрали, проявити свої таланти та позмагатись в першості.

24 листопада хлопці, що навчаються в МНВК приймали участь у святковому заході «Нумо, хлопці», присвяченого дню військових сил України змогли в різних змаганнях проявити свою силу спритність та кмітливість.

22 грудня та 10 січня відбувся святковий концерт- привітання з Новим роком, в якому проявили себе багато нових талантів.

З ціллю реалізації патріотичного напрямку у вихованні маленьких громадян та формування високих національних ідеалів сумісно із представником міської волонтерської організації Шевченко Наталею Сергіївною учням було продемонстровано до прем’єрний прокат фільму «Спадок нації», який мав на меті ознайомити з усім багатство та колорит української культури, розвивати етнічну та національну самоповагу, відродити духовну єдність усіх регіонів України.

Аби допомогти учням МНВК старшої ланки зробити правильний вибір у професійному самовизначенні 10 лютого 2017р. в стінах філії ДонНУ відбувся день відкритих дверей де майбутні абітурієнти отримали інформацію про перелік та зміст кожної з наявних спеціальностей.

13 та 14 лютого 2017р. учні МНВК святкували Всесвітній день закоханих. Хлопці та дівчата поздоровляли один одного святковими листівками за допомогою пошти закоханих та проглядали документальний фільм про історію та традиції свята закоханих.

Шанують старовинні українські традиції 20 лютого 2017р. учні МНВК зустрічали весну святом Масляною.

По завершенню навчального року 25 травня 2017р. святковий подарунок підготували учні 10 класів у вигляді концерту присвяченого Випуску учнів 11 класів з МНВК.

За результатами аналізу за попередній 2016-2017 навчальний рік поставлено наступні завдання на ‌‌наступний 2017-2018 навчальний рік :

 

  1. Продовжувати профорієнтаційну роботу із 7-9 класами, з метою закріплення придбаних результатів, подальшого професійного самопізнання учнів та формування чіткого власного вибору у професійному навчанні.

  2. Для більшої зацікавленості навчанням в МНВК та підвищення рівня інформативності учнів, рекомендовано продовжувати залучати до занять вчителів з виробничого навчання, для проведення презентацій професій.

  3. З метою покращення освітнього процесу пропонується продовжувати залучати інноваційні технології під час лекцій та практичної діяльності вчителям груп «Водій автотранспортних засобів», «Кухар», «Секретар керівника», «Штукатур».

  4. Продовжити роботу у 2017-2018 навчальному році щодо діяльності профорієнтаційного майданчику для подальшого якісного удосконалення вірного вибору учнями професії

  5. Продовжити працювати із залученими до співпраці різноманітні громадські організації та соціальні фонди для проведення подальшої просвітницької роботи та морального і культурного виховання учнів.

  6. Продовжити діагностичну та профорієнтаційну роботу з учнями МНВК для виявлення певних професійних схильностей та формування готовності до майбутнього шляху професійної самореалізації.

Интересная статья? Поделись ей с другими:

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

 

Константиновская автошкола УПК

Наша кнопка

104x47 Код
Межшкольный учебно-производственный комбинат г. Константиновка

Опитування

Яка спеціальність Вам подобається?
 

Хто в мережі

Сейчас на сайте:
  • 22 гостей
Новые пользователи:
  • Виталий
  • Сергей