gototopgototop
19.02.2018

Корисні посилання

Степанівський МНВК

 

Міністерство освіти і науки України

 

ІППО

 

КОСТЯНТИНІВСЬКЕ МІСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

Педагогічна преса

Останні коментарі

RSS
09.02.2018 10:50
Печать PDF
+ 0
+ 0

Інформація про наявність матеріально - технічного, навчального – методичного та кадрового забезпечення Міжшкільного навчально-виробничого комбінату трудового навчання та професійної орієнтації

учнів 8-11 класів загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів

міста Костянтинівка

Виходячи з вимог навчального плану та програм, в комбінаті обладнано 25 навчальних кабінетів: з них 22 кабінета професійно-технічного циклу, 3 кабінета загально-технічної підготовки; 3 навчальних лабораторій, 6 майстерень, майданчик для навчальної їзди. Забезпечення кабінетів, лабораторій, майстерень дає змогу вести навчальний процес на належному науковому і методичному рівні.

Навчальні кабінети атестовані, оснащені необхідним обладнанням, відповідають санітарним нормам та вимогам охорони праці і мають відповідний естетичний вигляд. Пропускна спроможність всіх кабінетів відповідає розкладу навчальних занять та кабінетній системі навчання. Кабінети працюють згідно плану за графіком роботи, що забезпечують умови для самостійної підготовки учнів в позаурочний час. Оснащення кабінетів, майстерень і лабораторій відповідає вимогам навчальних планів і програм.

Згідно з навчальним планом для підготовки за професією «Водій автотранспортних засобів категорії «C» передбачено 4 кабінети, лабораторія з будови та технічного обслуговування автомобіля, майданчик для навчальної їзди.

Фактично в комбінаті є 4 кабінети, лабораторія з будови та технічного обслуговування автомобіля, майданчик для навчальної їзди. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,3 м2, в лабораторії 3,1 м2. Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 77%. Для повного виконання навчальних програм необхідно дообладнати маневровий майданчик нерегульованим залізничним переїздом; кабінет правил дорожнього руху - стендами «Зупинка, стоянка транспортних засобів», «Водіння автомобіля за складних дорожніх умов»; розробити методичні рекомендації по вивченню тем: «Трансмісія легкового автомобіля», «Регулювання дорожнього руху», «Проїзд перехресть».

Для виконання програм з практичного водіння автотранспортних засобів комбінат має 5 легкових автомобілів: ВАЗ-21213 - 1 шт., ІЖ-2715- 1 шт., ГАЗ-24 - 1 шт., ГАЗ-31029 - 1 шт., Daewoo Leganza – 1 шт., 9 вантажних автомобілів: ГАЗ-35204 - 1 шт., ГАЗ-53 - 1 шт., ЗІЛ-130 - 1 шт., ГАЗ-66 - 2 шт., ГАЗ-52 – 1шт., ГАЗ-3307 – 1 шт., МАЗ-544008 – 2 шт., причіп до легкового автомобіля ЗАЗ-8101 «Степок» – 1 шт., а також мопед VIPER-1 – 1 шт., та мотоцикл «Восход» - 1 шт.

Транспортні засоби обладнані у відповідності з вимогами до навчальних автомобілів і перебувають у технічно справному стані.

Згідно робочих навчальних планів для підготовки за професією «Операторів комп’ютерного набору» передбачено 3 кабінети, лабораторія.

Фактично в комбінаті є два кабінети професійно-теоретичної підготовки, лабораторія, один загальнотехнічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,2 м2, для навчання в лабораторії – 5,0 м2 . Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 80%. Для повного виконання навчальних програм необхідно придбати ще один проектор та екран; розробити методичні рекомендації по вивченню тем: «Редактор для обробки фотозображень», «Основи роботи в мережі Інтернет»; «Захист та архівування інформації».

Згідно робочих навчальних планів для підготовки за професією «Секретар керівника» передбачено 4 кабінети, 2 майстерні машинопису, комп’ютерний клас.

Фактично в комбінаті є 3 кабінети професійно-теоретичної підготовки, 1 загальнотехнічної підготовки, 2 майстерні машинопису, комп’ютерний клас. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,5 м2, для навчання в лабораторії – 6,0 м2. Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 80%. Для повного виконання навчальних програм необхідно придбати знищувач паперу, кольоровий принтер; розробити методичні рекомендації по вивченню тем: «Формування та оформлення справ», «Додаткові засоби створення документів»; «Композиційні особливості службових документів».

Згідно робочих навчальних планів для підготовки за професією «Швачка» передбачено 4 кабінети, 1 швейна навчальна майстерня.

Фактично в комбінаті є 4 кабінети, 1 швейна навчальна майстерня, 2 кабінети професійно-теоретичної підготовки і 2 кабінети загальнотехнічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,5 м2, для навчання в майстерні – 3,0 м2. Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 80 %. Для повного виконання навчальних програм необхідно дообладнати майстерню новими швейними та спецмашинами, поповнити кабінет навчально-методичною літературою та посібниками; розробити інструкційні картки з тем «Виконання ручних та машинних робіт»; методичні рекомендації по вивченню тем «Загальна характеристика машин човникового стібка», «Відомості про текстильні волокна».

Згідно робочих навчальних планів для підготовки за професією «Кравець» передбачено 4 кабінети, 1 швейна навчальна майстерня.

Фактично в комбінаті є 4 кабінети, 1 швейна навчальна майстерня, 2 кабінети професійно-теоретичної підготовки і 2 кабінети загальнотехнічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,5 м2, для навчання в майстерні – 3,0 м2. Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 80 %. Для повного виконання навчальних програм необхідно дообладнати майстерню новими швейними та спецмашинами, поповнити кабінет навчально-методичною літературою та посібниками; методичні рекомендації по вивченню теми «Відомості про текстильні волокна».

Згідно робочих начальних планів для підготовки за професією «Штукатур» передбачено 5 учбових кабінетів, майстерня і лабораторія.

Фактично в комбінаті є 5 кабінетів, 3 кабінети професійно-теоретичної підготовки, 2 кабінети загальнотехнічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Кабінет матеріалознавства, площа 80 м2 , на одного учня 3,5 м2; кабінет технології штукатурних робіт, будівельного креслення, площа 90 м2 , на одного учня 4,0м2; кабінет електротехніки. площа 90 м2, на одного учня 4,0 м2; кабінет охорони праці, площа 90м2, на одного учня 4,0 м2; лабораторія будівельних матеріалів, площа 60 м2, на одного учня 3,0м2; майстерня , площа 60 м2, на одного учня 6,0м2. Комплексно-методичне забезпечення з професії становить 80%. Для виконання учбових програм необхідно майстерню поповнити комплектами інструменту.

Згідно робочих начальних планів для підготовки за професією «Продавець продовольчих товарів» передбачено 6 учбових кабінети, майстерня-магазин.

Фактично в комбінаті є 6 учбових кабінетів і одна учбова майстерня-магазин, 4 кабінети професійно-теоретичної підготовки, 2 кабінети загально-технічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 2,4 м2, для навчання в майстерні 3,0 м2. Комплексно – методичне забезпечення з професії становить 85% . Для повного виконання навчальних програм необхідно поповнити майстерню електронними вагами.

Згідно робочих начальних планів для підготовки за професією «Кухар» передбачено 4 учбових кабінети та майстерня.

Фактично в комбінаті є 4 учбових кабінетів та кухня-лабораторія з дегустаційним залом, 3 кабінети професійно-теоретичної підготовки, 1 кабінети загальнотехнічної підготовки. Забезпеченість кабінетами складає 100%. Площа на одного учня для теоретичного навчання складає 3,2 м2, для навчання в майстерні 2,6 м2. Комплексно – методичне забезпечення з професії становить 78% . Для повного виконання навчальних програм необхідно поповнити кухню мікрохвильовою піччю, набором столової посуди.

Інвентаризація обладнання проводиться регулярно, навчально-матеріальна база систематично поповнюється .

Висновок: забезпеченість кабінетами складає 100%, матеріально-технічна база кабінетів, майстерень, лабораторій, майданчика відповідає вимогам навчальних планів і програм, що дозволяє здійснювати підготовку кваліфікованих робітників за ліцензованими професіями. Рівень відповідності будівель і споруд санітарно-технічним та протипожежним нормам задовільний; використання наявних будівель, споруд та навчального обладнання здійснюється за призначенням, їх готовність до нового навчального року щорічно фіксується в Акті перевірки готовності комбінату до занять.

 

Рівень кадрової роботи та оцінка якості керівного та педагогічного складу

 

Комбінат укомплектований керівними і педагогічними працівниками згідно штатного розпису. Але необхідно працювати над оновленням колективу з залученням молодих спеціалістів, які володіють комп’ютерною технікою, сучасними знаннями з педагогіки, методики та психології мають сучасний погляд на освітню діяльність.

Навчально-виховний процес забезпечують 11 вчителів, 12 майстрів виробничого навчання, практичний психолог. Рівень забезпеченості комбінату керівними і педагогічними кадрами згідно штатного розпису 100%.

Всі вчителі та майстри виробничого навчання мають відповідну базову і фахову освіту. Педагогічне навчання педагогічних працівників погоджується з профспілковим комітетом комбінату та затверджується директором.

Навчально-виховний процес забезпечений вчителями, які мають відповідну освіту і володіють державною мовою.

Значна увага приділяється підвищення комп’ютерної грамотності керівників, вчителів та майстрів виробничого навчання на рівні користувачів. 93% педагогічних працівників вільно володіють державною мовою та вміють користуватись комп’ютерною технікою і застосовують її в практичній діяльності. Якість освітнього рівня вчителів відповідає вимогам професій.

В комбінаті розроблений «План атестації педагогічних працівників на 5 років», в якому є графік проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педпрацівників. Атестація педагогічних працівників проводиться згідно Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 930 від 06.10.2010р. Матеріали атестації педагогічних працівників (графік, накази, плани роботи атестаційної комісії, характеристики, атестаційні листи, протоколи засідань атестаційної комісії) оформлені належним чином.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється шляхом курсового навчання при обласному інституті післядипломної педагогічної освіти згідно перспективного плану курсової підготовки. За останні п’ять років підвищення кваліфікації пройшли 100% педагогічних працівників. Всі майстри виробничого навчання пройшли стажування на виробництві згідно з затвердженим графіком.

Якісний склад вчителів: вища категорія – 5 чол.-45%, перша категорія – 2 чол.-18%, друга категорія-1чол.-9%, спеціаліст – 3 чол.-28%. Педагогічне звання «Вчитель-методист» присвоєно 1 вчителеві.

Якісний склад майстрів виробничого навчання: 11-й тарифний розряд – 4 чол.-33%, 10-й тарифний розряд – 4 чол.-33%, 9-ий тарифний розряд – 2 чол.-17%. Двум майстрам виробничого навчання присвоєно педагогічне звання «майстер виробничого навчання І-ї категорії»-17%.

З числа педагогічних працівників один вчитель нагороджений знаком «Відмінника освіти України».

Правила внутрішнього трудового розпорядку колективу затверджені директором комбінату у 2004 році, узгоджені з головою профспілки, та відповідає типовому. Посадові обов’язки працівників затверджені наказом по навчальному закладу та доведені до них під розписку.

Особові справи педагогічних працівників та трудові книжки зберігаються в комбінаті. Ведуться згідно до вимог ведення документації та відповідно до інструкції. Порушень у веденні та зберіганні особових справ та трудових книжок немає.

Всі керівники та педагогічні працівники комбінату вільно володіють державною мовою.

Тарифікаційний список працівників МНВК складено згідно Орієнтовних штатних нормативів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, затверджених наказом Державного комітету СРСР по народній освіті № 675 від 26.10.1990р. та Рекомендацій до формування штатних розписів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів (майстерень) системи Міністерства освіти і науки України (лист МОН України № 1/9-590 від 15.09.2008р.)

За всі роки роботи комбінату плинність кадрів серед педагогічних працівників складає 6% і спостерігалася тільки серед майстрів виробничого навчання. Один педагогічний працівник працює в комбінаті з дня його заснування (1978р.)

Висновок: у комбінаті дотримання вимог чинного законодавства і нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України при доборі і використанні педагогічних працівників знаходиться на належному рівні; керівний і педагогічний персонал здатний забезпечувати підготовку кваліфікованих робітників на рівні нормативних вимог та державних стандартів.

Проте, не в повній мірі вчителями та майстрами виробничого навчання використані можливості підвищення свого фахового рівня шляхом участі в роботі обласних методичних секцій педагогічних працівників ПТНЗ, частково відсутні матеріали звітів вчителів, які атестуються; мала кількість викладачів професійно-теоретичної підготовки з вищою категорією. Показники якісної характеристики керівних кадрів і педагогічних працівників надані в таблиці 5.1.С.

 

Оцінка рівня організації навчально-методичної діяльності

 

Навчально-методична робота закладу планується та проводиться відповідно до вимог "Положення про методичну роботу в ПТНЗ", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 12.12.2000 року № 582.

Єдиною методичною метою навчального закладу є “Створення психолого-педагогічних умов для надання якісних освітніх послуг, підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури учнів ”, яка розрахована на 5 років. 2016-2017 н.р. є другим роком роботи над вирішенням методичної проблеми. Ця тема простежується в тематиці педагогічних рад, засідань методичних комісій.

Серед форм колективної методичної роботи, що проводиться в комбінаті, є педагогічні ради, методичні комісії, психолого-педагогічний семінар, інструктивно-методичні наради, школа молодого вчителя та майстра.

Дирекція комбінату достатню увагу приділяє роботі педагогічної ради як вищому колегіальному органові закладу, який координує його навчально-виховну, навчально-методичну і навчально-виробничу діяльність. Кількість засідань та тематика педагогічних рад відповідають річному плану та відбуваються з періодичністю один раз на 2 місяці, що узгоджується з Положенням про методичну роботу. Тематика засідань педради охоплює основні питання навчально-виховної, методичної роботи і виробничої діяльності, зокрема такі, як стан викладання певного предмета, психолого-педагогічні проблеми навчання і виховання учнів, нові форми і методи педагогічної роботи, впровадження в навчально-виховний процес новітніх освітніх моделей і технологій.

Протягом останніх трьох років було заплановано і проведено 15 педагогічних рад, проведено 17 педагогічних рад, невідповідність та зміни відбулись у зв’язку з виникненням питань, які стосуються навчально-виховного процесу. На обговорення педагогічною радою виносилися питання: про якість викладання та рівень засвоєння знань, уміння і навиків учнів 10-11 класів в групах професійного і допрофесійного навчання; про якість викладання з професії «Кухар», «Штукатур», «Швачка», «Продавець продовольчих товарів»; активізація навчально-виховного процесу шляхом запровадження елементів інноваційних технологій у практиці роботи вчителів з професії «Секретар-керівника»; про якість викладання та рівень засвоєння знань з професії «Водій автотранспортних засобів категорії «В»; круглий стіл «Педагогічний такт як невід’ємна складова педагогічної майстерності вчителя», «Виховання на уроці – це міф чи реальність?»

Рішення педагогічної ради затверджується наказом директора по комбінату, в якому визначено термін виконання та конкретних осіб, відповідальних за виконання. Виконання рішень педради контролюється і розглядається на нарадах при директорі.

Другою колективною формою методичної роботи в комбінаті є методичні комісії. В комбінаті створено три методичні комісії: методична комісія вчителів і майстрів підготовки водіїв автотранспортних засобів та слюсарів з ремонту автомобілів (методична тема «Оволодіння найдосконалішими формами, методами, прийомами і навиками при вихованні майбутнього водія. Впровадження сучасних, нестандартних підходів до навчання»), методична комісія вчителів та майстрів виробничого навчання з професії «Оператор комп’ютерного набору», «Секретар керівника» (методична тема «Оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання учнів з професій «Оператор комп’ютерного набору», «Секретар керівника») та методична комісія вчителів та майстрів виробничого навчання з професії «Штукатур», «Продавець продовольчих товарів» (методична тема «Використання мультимедійного обладнання в роботі вчителів з професії «Штукатур», «Продавець продовольчих товарів»), вчителі з професії «Швачка», «Кравець» та «Кухар» беруть участь у міських семінарах вчителів трудового навчання.

Протягом останніх трьох років було заплановано 12 засідань методичної комісії, проведено всі. На засіданнях методкомісії обговорюються актуальні проблеми навчання учнів, обговорення новинок методичної літератури, екзаменаційних завдань до державної кваліфікаційної атестації, систематизація комплексного методичного забезпечення. Під час кожного засідання методичної комісій проводиться і обговорюється відкритий урок чи відкрите заняття у вчителів та в майстрів виробничого навчання. Форми роботи методичних комісій урізноманітнюються. Відбуваються засідання і у формі круглого столу, запитань і відповідей, розв’язування педагогічних задач.

На засіданнях методичних комісій готуються, а на педагогічній раді заслуховуються звіти педагогів, які атестуються. Робота педагогічного колективу направлена на реалізацію концепції формування компетентних якостей в процесі трудової професіональної підготовці старшокласників.

Наступною формою колективної методичної роботи в комбінаті є проведення методичних тижнів з професій, КВК, позакласних заходів, конкурсів.

Ще одна форма колективної методичної роботи в комбінаті – психолого-педагогічний семінар, в якому приймають участь всі педагогічні працівники комбінату (методична тема – «Врахування психологічних особливостей у навчально-виховному процесі»). Психолого-педагогічний семінар проводиться 3 рази в рік у вигляді тренінгів, диспутів, доповідей.

У комбінаті працює школа молодого вчителя та майстра виробничого навчання, надається методична допомога педагогам-початківцям. Робота проводиться у вигляді бесіди, методичних нарад, анкетувань, відвідування відкритих уроків.

Під час навчального року директором, заступником директора з навчально-виховної роботи проводяться інструктивно-методичні наради, на яких розглядаються питання ведення шкільної документації, стан відвідування учнями занять, робота з важкими підлітками, виконання програм, робота з обдарованими дітьми.

На базі комбінату часто організовуються та проводяться міські, обласні семінари. У 2008 році на базі комбінату проведено засідання Координаційної ради директорів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів України «організація роботи навчально-виховних комплексів на базі МНВК».

На базі комбінату часто організовуються та проводяться районні та обласні семінари. У 2010 році на базі комбінату проведено нараду директорів МНВК області з організованого закінчення навчального року, семінар директорів базових ЗОШ «Актуальність професії «Секретар-керівника» в сучасних умовах профілізації старшої школи» та міські семінари: міський семінар вчителів трудового навчання «Впровадження передових технологій в практику роботи учителів трудового та професійного навчання» (2012р.), «Використання інноваційних технологій та нестандартних уроків для професійного навчання старшокласників» (2013р.)

Напрацьовані та узагальнені матеріали методичних комісій оформлені у вигляді папок.

Регулярно, згідно плану, проводяться інструктивно-методичні наради у директора та при заступнику директора, на яких вирішуються важливі питання роботи закладу, зокрема про підготовку до нового навчального року, про готовність транспортних засобів до практичного водіння, про стан охорони праці в комбінаті, про стан забезпечення підручниками, про покращення зв’язків зі школами з метою запобігання пропусків занять учнями без поважних причин, про робочий навчальний план та календарне планування, про стан ведення документації та тематичного обліку знань, про трудову дисципліну тощо.

В комбінаті ведеться робота щодо впровадження інноваційних освітніх моделей і технологій, зокрема таких, як ділова гра та ділова активність, нестандартні уроки.

У фондах бібліотеки комбінату зберігається 3720 підручників і посібників. Учні на 88% забезпечені підручниками та посібниками, 26 % з яких - українською мовою. Забезпеченість підручниками з професії «Оператор комп’ютерного набору» - на 90%; з професії «Водій автотранспортних засобів категорії «В» - на 96%; з професії «Водій автотранспортних засобів категорії «С1» - на 96%; з професії «Водій автотранспортних засобів категорії «С» - на 96%; з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» - на 84%; з професії «Секретар керівника» - на 81%; з професії «Штукатур» - на 80%; з професії «Швачка», «Кравець» - на 82%; з професії «Кухар» - на 85%; з професії «Продавець продовольчих товарів» - на 88%.

Крім цього велика частина учнів мають власні підручники.

Комбінат передплачує періодичні видання, які сприяють покращенню поінформованості педагогів з проблем освіти, педагогіки, методики викладання, психології, а також із широкого кола питань, що стосуються суспільно-політичного життя, інформують про досягнення науки і техніки. Серед друкованих видань, які одержує комбінат, є журнали «Трудова підготовка в сучасній школі», «Директор школи» (пільговий комплект), «Завуч школи» (пільговий комплект), «Професійно-технічна освіта» (комплект), «Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України» та інші.

Педагогічні працівники постійно працюють над поповненням та оновленням навчально-методичного та дидактичного забезпечення навчальних предметів. Вони розробляють матеріали для організації контролю знань (тексти контрольних робіт, тестів), атестаційні матеріали для проведення ДПА, матеріали для проведення кваліфікаційної атестації, інструкційні картки, роздавальний дидактичний матеріал, тощо.

За всіма професіями учні для навчання забезпечені комп’ютерною технікою на 88%, в комбінаті є 3 комп’ютерні класи, у яких встановлено 24 комп’ютерів з ліцензованим програмним забезпеченням, всі комп’ютери підключені до мережі Інтернет.

З професій «Оператор комп’ютерного набору», «Секретар керівника», комп’ютерна техніка використовується на 100%, з професій: «Водій автотранспортних засобів» - на 52%, «Швачка, Кравець» - на 94%, «Кухар» - на 88%, «Продавець продовольчих товарів» - 93%, «Штукатур» - 94%.

Виконання запланованих заходів з навчально-методичної роботи посприяло тому, що в певній мірі підвищилась ефективність і якість уроків професійно-теоретичного та професійно-практичного навчання та практичного водіння автомобілів.

Висновок: на педагогічних радах необхідно більше уваги приділити розгляду питань стосовно дотримання учнями вимог охорони праці; питань виробничого характеру; виконання рішень попередніх педагогічних рад.

 

Є певні недоліки і в методичній роботі: недостатнє використання інноваційних методик та комп’ютерної техніки при проведенні занять з професії «Водій автотранспортних засобів», з професії «Кравець»; низький рівень взаємовідвідування уроків вчителями та занять практичного водіння автомобіля майстрами виробничого навчання; недосконале володіння навичками здійснення самоаналізу уроку; недостатня активність окремих працівників у проведенні занять методкомісій та психолого-педагогічного семінару.

Интересная статья? Поделись ей с другими:

 

Константиновская автошкола УПК

Наша кнопка

104x47 Код
Межшкольный учебно-производственный комбинат г. Константиновка

Опитування

Яка спеціальність Вам подобається?
 

Хто в мережі

Сейчас на сайте:
  • 52 гостей
Новые пользователи:
  • Виталий
  • Сергей